1. Nie przydeptuj małych skrzydeł, Wnęk- Joniec Katarzyna, Wydawnictwo Akademickie Żak, 2008.
2. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Faber Adele, Mazlish Elaine, Media Rodzina, 2013.
3. Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata? Maria Kielar – Turska, Biblioteka Pedagogiczna Nauczyciela Przedszkola, 1992.
4. Przestań mówić, zacznij rozmawiać. Trzy kroki do skutecznej komunikacji z dzieckiem, H. Turgeon, J. Wright, Laurum. 2019.
5. Potęga obecności. Jak obecność rodziców wpływa na to, kim stają się nasze dzieci, Siegel Daniel, Pavne-Bryson Tina, Mamania 2020.
6. Jak zapewnić swojemu dziecku najlepszy start. Edukacja i rozwój zgodne z naturalnymi potrzebami przdszkolaka, Marcela Mikołaj, Janeczek- Romanowska Anita, MUZA S.A., 2021.
7. Łagodna dyscyplina, Jak wychować samodzielne, empatyczne i szczęśliwe dzieci, Ockwell-Smith Sarah, Laurum, 2020.
8. Oczami dziecka, Klaudia Tokarz-Laska, Kłębek Uczuć, 2020.
9. Jak wspierać rozwój przedszkolaka, Monika Sobkowiak, Samo Sedno, 2019.
10. Pozytywna dyscyplina, Nelsen Jane, CoJaNaTo, 2016.
11. Jak nie zgubić dziecka w sieci? Rozwój, edukacja i bezpieczeństwo w cyfrowym świecie, Marcela Mikołaj, Czechowska Zyta, MUZA S.A., 2021.
12. O granicach. Kompetentne relacje z dzieckiem, Jesper Juul, MiND, 2020
13. Kiedy twoja złość krzywdzi dziecko, Matthew McKay, Patrick Fanning, Kim Paleq, Dana Landis, MiND, 2012
14. Dodaj mi skrzydeł! Jak rozwijać u dzieci motywację wewnętrzną? Steinke- Kalembka Joanna, Samo Sedno, 2017.
1.Dziecko może być odebrane z przedszkola przez Rodziców lub pisemnie upoważnione przez nich osoby dorosłe. Odbiór dziecka należy zawsze zgłaszać nauczycielowi.
UZASADNIENIE: Ważne jest dla nas, aby dziecko bezpiecznie wróciło do domu.
2.Rodzice, którzy przebywają na terenie przedszkola podczas zabaw i zajęć dziecka, biorą na siebie pełną odpowiedzialność za dziecko. Kiedy rodzic załatwia sprawy w przedszkolu i nie może zająć się dzieckiem musi zgłosić ten fakt nauczycielowi, wtedy odpowiedzialność przejmuje nauczyciel.
UZASADNIENIE: Chcemy, żeby dziecko jednoznacznie wiedziało pod czyją jest opieką.
3.Podczas wycieczek dzieci zawsze są pod opieką nauczyciela i pracowników przedszkola.
UZASADNIENIE: Bierzemy pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo powierzonych nam dzieci.
4.W przedszkolu nie stosuje się wobec dzieci żadnych zabiegów medycznych z wyjątkiem udzielania pierwszej pomocy. W szczególnie uzasadnionych przypadkach (przewlekła choroba poświadczona przez lekarza wymagająca regularnego przyjmowania leku) wspólnie ustalamy zasady podawania leku.
UZASADNIENIE: Bardzo zależy nam na zdrowiu Państwa dzieci, ale nie mamy wiedzy medycznej i boimy się popełnić pomyłkę. Zaświadczenie od lekarza jest dla nas pomocne.
5.Rodzice zawiadamiają o wszelkich chorobach dziecka. W czasie choroby dziecko przebywa w domu.
UZASADNIENIE: Naszym zadaniem jest dbać o zdrowie wszystkich dzieci i zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania się chorób w przedszkolu.
6.Dzieci powinny być przyprowadzane do godziny 8.30. O późniejszym przyprowadzeniu dziecka do przedszkola należy powiadomić nauczycielkę danej grupy.
UZASADNIENIE: Chcemy, aby Państwa dzieci miały możliwość uczestniczenia w pełnej ofercie przedszkola i nie były narażone na stres związany z późniejszym zgłoszeniem się na zajęcia.
7.W naszym przedszkolu przyzwyczajamy dzieci do regularnego spożywania urozmaiconych posiłków.
UZASADNIENIE: Chcemy, żeby dzieci nie były głodne i otrzymały posiłek zaspokajający ich potrzeby. Bardzo ważne jest dla nas, aby dzieci potrafiły przełamać własne uprzedzenia do niektórych potraw.
8.Po odebraniu przez Rodziców dzieci mogą przyjść do ogródka przedszkolnego tylko pod opieką osób dorosłych.
UZASADNIENIE: Nie bierzemy odpowiedzialności za bezpieczeństwo dzieci, jeśli po odebraniu przez Rodziców przychodzą bawić się w ogrodzie przedszkolnym.
9.Na zebrania zapraszamy Rodziców bez dzieci.
UZASADNIENIE: Podczas zebrań dzieci się nudzą, źle się czują, a poza tym przeszkadzają Rodzicom i Nauczycielom skupić się na temacie oraz szczerze porozmawiać.
10.Na teren ogrodu przedszkolnego nie wprowadzamy zwierząt.
UZASADNIENIE: Zależy nam na zdrowiu i bezpieczeństwie wszystkich dzieci, a niektóre z nich mają kategorycznie zabroniony kontakt ze zwierzętami.
DYREKTOR I RADA PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA NR 3 W PŁOŃSKU
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r.
w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
DLA PRZEDSZKOLI ORAZ INNYCH FORM WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego wskazuje cel wychowania przedszkolnego, zadania profilaktyczno – wychowawcze przedszkola, oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej i innej formie wychowania przedszkolnego, zwanych dalej „przedszkolami”, oraz efekty realizacji zadań w postaci celów osiąganych przez dzieci na zakończenie wychowania przedszkolnego.
Celem wychowania przedszkolnego jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.
Zadania przedszkola
Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym nie dotyczy:
Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
Warunki i sposób realizacji
KALENDARZ IMPREZ I UROCZYSTOŚCI W PRZEDSZKOLU NR 3
NA ROK SZKOLNY 2022/2023
Lp. | Impreza | Termin | Osoba odpowiedzialna | Uwagi |
1. | Dziś się witamy i śpiewamy – zabawy integracyjne na powitanie | Wrzesień | Nauczycielki wszystkich grup | |
2. | Przedszkolaki ukochane, bądźcie zawsze roześmiane – Światowy Dzień Przedszkolaka | Wrzesień | Nauczycielki wszystkich grup | |
3. | Wiemy doskonale, że to jest prawdziwa sztuka, robić tak, że zabawą jest nauka – Dzień Edukacji Narodowej | Październik | Nauczycielki grupy V | |
4. | Jestem zuch – Pasowanie na Przedszkolaka | Listopad | Nauczycielki grupy I | |
5. | Dziś cień wosku Ci ukaże, co Ci życie niesie w darze – wieczór andrzejkowy | Listopad | Nauczycielki grupy V | |
6. | Pędzą sanie z reniferem, Mikołaj jest czarodziejem – Mikołajki | Grudzień | Nauczycielki wszystkich grup | |
7. | Choinko piękna jak las – zostań wśród nas uroczystość choinkowa i spotkanie z Mikołajem | Grudzień | Nauczycielki wszystkich grup | |
8. | Śpiewajcie i grajcie Mu… – wieczór kolęd | Grudzień | Nauczycielki grupy V | |
9. | Dla Babci i Dziadka wystąpi gromadka – Dzień Babci i Dziadka | Styczeń | Nauczycielki wszystkich grup | |
10. | Karnawał puka do drzwi – każdy już o nim śni – bal karnawałowy | Luty | Nauczycielki wszystkich grup | |
11. | Przyszła do nas piękna wiosna, wielką radość nam przyniosła – pożegnanie zimy i powitanie wiosny | Marzec | Nauczycielki wszystkich grup | |
12. | Mama, Tata, siostra, brat i ja to mój cały świat – Święto Rodziny | Maj | Nauczycielki wszystkich grup | |
13. | Kiedy śmieje się dziecko – śmieje się cały świat – Dzień Dziecka | Czerwiec | Nauczycielki wszystkich grup | |
14. | Wyruszamy w świat nauki, więc trzymajcie za nas kciuki – uroczyste pożegnanie przedszkola przez – 6 latki | Czerwiec | Nauczycielki grupy V | |
15. | Tyle było dni… – spotkanie absolwentów | Czerwiec | Marzanna Markiewicz; Natalia Rosiak | |
16. | Do przedszkola ruszyć czas, tutaj miło płynie czas – spotkania adaptacyjne dla nowo przyjętych dzieci i ich Rodziców | Sierpień | Nauczycielki grupy I |
Inne imprezy organizowane w przedszkolu z udziałem dzieci:
Przedszkole nr 3 w Płońsku jest właśnie takim miejscem, w którym panuje wspaniała atmosfera i pomimo upływu lat pamięć o nim jest wciąż żywa.
Wszyscy pracują wspólnie dla dobra najmniejszych, których poczucie bezpieczeństwa, radość w oczach i chęć przebywania z nami stają się priorytetami w naszej pracy.